We zijn er.. - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu We zijn er.. - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu

We zijn er..

Door: SRfietser

Blijf op de hoogte en volg SR fietsers

05 Juni 2012 | Frankrijk, Alpe d'Huez

Gisterenmiddag tegen vier uur arriveerden we op het centrale startplein onder aan de berg, waar we vrijwel direct mijn Alpe Zus Anna vonden en die in no-time heerlijk koude biertjes voor ons had. Leuk en bijzonder om haar daar te ontmoeten. Die ochtend zijn we eerst met de trein naar Grenoble gereisd en vanaf daar was het nog ca. 60km naar de berg. Dwars door de stad, al snel daarbuiten zit je volop in de Alpen en zie je de sneeuw nog goed liggen. Na wat stevig klimwerk kwamen we aan in Vizille waar we koffie hebben gedronken. Het laatste stuk is dan nog een eindeloos lang vals plat van 28km van een paar procent en dan nog 8km licht dalen. Onderweg werden we vrijwel alleen nog maar door Nederlanders ingehaald. Net voor de afdaling stond Stijn van het team klaar en die fietste het laatste stukje mee.
Uiteindelijk hebben we van de ruim 1000km er 850 gefietst. Door de kettingbreuk, een inschattingsfout van een traject in Duitsland, het in een verkeerde trein stappen en de zware regen van eergisteren zijn we ongeveer anderhalve dag kwijt geraakt dus in theorie had het mogelijk moeten zijn. Nu ja, het is niet anders en het was weer een fantastische ervaring. Het onderweg zijn, de hele dag buiten, de fantastische landschappen en de veelal leuke overnachtingsadressen - we hebben er zeer van genoten. Het is heel anders fietsen dan in Nederland, maar te doen ook al is het soms afzien op weg naar boven. De beloning is altijd weer de afdaling om te herstellen. Ook het leven uit fietstassen went op een gegeven moment en je weet precies waar alles zit.
Gisteravond de vouwwagen opgezet en op een kleine camping op 5km afstand van het dorp, mijn auto is er ook. Nu staat voor Agnes alles in het teken om donderdag drie keer 14km te klimmen. Gerrit gaat twee dagen in een Alpe d'HuZes auto personen vervoeren die naar boven moeten (vlaggers) of naar beneden (vlaggers en hardlopers die naar beneden worden gebracht). Het is hier één grote Nederlandse kolonie. Er zijn ca. 25.000 mensen de komende dagen, en in twee dagen fietsen of rennen 8100 deelnemers de berg op en af. Mooi om te ervaren en te zien. Vanmorgen de teamvergadering op de camping gehad en Gerrit moet zich zo melden voor instructie boven op de berg. We beginnen bijna aan deel twee. Wordt vervolgd.

• 05 Juni 2012 - 15:06

Herbert:

Proficiat met deze eerste prestatie. Mooi om te lezen hoe jullie je door de tegenslagen heen geworsteld hebben, maar met de standaard dosis fietsvakantiegeluk en improvisatie is altijd veel meer mogelijk dan je denkt. Veel succes morgen met de Beklimming der beklimmingen. Het moet fantastisch zijn om met zo'n grote groep allemaal voor het zelfde doel in touw te zijn.
    Succes!

• 05 Juni 2012 - 15:20

Ineke:

Dat biertje hadden jullie volledig verdiend. Wat een prestatie! Gefeliciteerd. Agnes, heel veel succes donderdag.

• 05 Juni 2012 - 17:25

Astrid, Seppe & Koen:

We zijn trots op jullie!!! Jullie hebben laten zien dat 'opgeven geen optie is'...hopelijk hebben jullie vandaag genoten van jullie 'rustdag'. Morgen weer aan het werk: Agnes succes met de beklimming en Gerrit breng ze veilig op en van de berg. Tot vrijdag bij de huldiging in Bunnik!

• 05 Juni 2012 - 17:28

Harry:

Agnes, ik zal voor je duimen: geen kettingbreuk meer, geen regen, geen verkeerde afslag. Maar vooral, morgenavond gezond en wel weeer terug in het basiskamp!

• 05 Juni 2012 - 19:48

Saskia , Karlijn:

Gefeliciteerd Gerrit, wat een voldoening moet dat geven. Geniet van deze prestatie en van de sfeer daar. Het was leuk je reis zo een beetje te kunnen volgen. Wij drinken een borrel op nog een paar fantastische dagen daar en een goede terugreis.

• 06 Juni 2012 - 06:05

Koen:

Hoi pap,
    Gefeliciteerd!
    En veel plezier met in de skoda te rijden!
    En tot vrijdag!
    Met de avond 4 daagse heb ik de eerste 10 km gelukt!
    Okee?
    Doei xxxxxxkoenxxxxxxx

• 06 Juni 2012 - 06:24

Erik:

Gait, mooi dat jullie in één stuk zijn aangekomen, gefeliciteerd! Het moet een geweldig gevoel zijn daar te zijn in de wetenschap en verwachting van wat er allemaal nog staat te gebeuren. Fijn ook dat jullie een goeie tocht er naar toe gehad hebben. Goeie herinneringen sparen mag dan niet het voornaamste doel zijn, het is wel wat je er straks van over hebt. Maak er een paar mooie beklimmingen van en heb goed samen met de anderen!

• 07 Juni 2012 - 06:26

Manon:

Wat heerlijk aankomen, had er heel graag bij willen zijn. Is uiteindelijk toch de echte beloning voor al dat harde werk. Klasse hoor! Agnes, heel veel sterkte met de laatste eindspurt!