Traject Houten/Bunnik - Dronten - Reisverslag uit Bunnik, Nederland van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu Traject Houten/Bunnik - Dronten - Reisverslag uit Bunnik, Nederland van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu

Traject Houten/Bunnik - Dronten

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg SR fietsers

09 April 2013 | Nederland, Bunnik

Eindelijk beter weer afgelopen zondag. Op de pedalen dus! Om negen uur fietste ik met Agnes Bunnik uit op weg naar Dronten naar haar broer die daar woont. Dit keer niet op de racefiets, maar met de fietsen waarmee we ook de route Maastricht - Alpe d’Huez gaan fietsen. Deze fietsen zijn behoorlijk veel zwaarder dan onze racefietsjes, zeker met nog 15 tot 20 kg aan bepakking erbij straks. Dus, goed om een keer een flinke afstand op deze fietsen te doen, zodat we weten of we de gemiddelde dagafstand van 100 km aankunnen.

Het eerste stuk was nog best fris en toen we in de buurt van Hoevelaken trek hadden in een kop koffie was het lokale koffiehuis natuurlijk dicht op zondag... Gelukkig had de Shell pomp even verderop ook best lekkere koffie en in het door het wolkendek gebroken nog ietwat waterige zonnetje was het even goed toeven. Bij Nijkerk verlieten we het oude land en reden we de polder binnen. Het eerste stuk is daar nog best groen en fiets je door een aangelegd bos, maar op een gegeven moment dienden zich de eindeloze lange rechte polderwegen aan. Er stond gelukkig weinig wind en met een gemiddelde van dik 20 km per uur vliegen de kilometers dan wel snel onder de fietswielen door.

Het laatste stuk begonnen we de benen wel te voelen, maar dat mag ook na 100 km. In het altijd bruisende en levendige centrum van Biddinghuizen kwamen we de eerste snackbar tegen, maar we bleven sterk en fietsten er vrolijk groetend voorbij. Bij het eindpunt in Dronten werden we in de watten gelegd door Maurice en Jantine met heerlijke eigen gemaakte mango-honing taart en ze hadden voor ons gekookt. Dat is dan wel weer het voordeel van zoveel fietsen en buiten zijn, het eten smaakt opperbest en je hebt zoveel calorieën verbruikt dat het ook straffeloos kan. Maurice en Jantine bedankt voor de hartelijke ontvangst.

De terugreis deden we met de trein via Zwolle en met anderhalf uur waren we weer thuis. We hebben bewezen dat we de 100 km aankunnen op deze fietsen en de volgende rit staat al weer gepland.

• 11 April 2013 - 11:14

Saskia:

Leuk Gerrit. Het stuk Bunnik - Nijkerk hebben Karlijn en ik in de zomer gefietst. We hebben erbijna een dag over gedaan maar ik weet hoe leuk dit is.

• 11 April 2013 - 21:03

SR Fietsers Van SNS REAAL:

Hoi Saskia, is inderdaad erg leuk en waar ik me toch iedere keer weer over verbaas is hoe mooi Nederland is en hoe mooi het is om daar op de fiets van te genieten. Je beleeft je omgeving dan zoveel beter dan vanuit de auto vanaf een snelweg. Dat blijf ik leuk vinden aan het fietsen. Ga je een keer mee op een van de trainingstochten?

• 09 Mei 2013 - 20:15

Saskia:

Ha Gerrit, ik lees dit nu pas want ik was de link kwijt........een keer meefietsen zou ik leuk vinden maar in dit trainingsstadium van jullie ga ik jullie echt niet meer bijhouden. Ik ben ook geen 20 meer.......groet, saskia