klimmen in Luxemburg - Reisverslag uit Brauneberg, Duitsland van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu klimmen in Luxemburg - Reisverslag uit Brauneberg, Duitsland van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu

klimmen in Luxemburg

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg SR fietsers

26 Mei 2014 | Duitsland, Brauneberg

Het idee was goed om de eerste dag een klaperrr te maken, maar qua opbouw wat minder geslaagd. Die 140 km van gisteren voelden we vanmorgen wel en het regende... we besloten om dan maar wat uitgebreider te ontbijten omdat de voorspellingen aangaven dat het snel droog zou worden. Rond 10 ur zaten we dus pas op de fiets op weg naar Luxemburg stad. Planning was om te fietsen tot voorbij de stad. Dat hebben we niet gehaald, we zijn geëindigd net voor de stad in een klein dorpje.
het weer was eigenlijk prima. Bijna geen wind, beetje bewolkt, droog en goede temperatuur. Luxemburg is echter als Limburg, een en al heuvel. Heel veel geklommen en dat viel toch wel zwaar na gisteren.

Bovendien zijn de fietspaden hier aangelegd door autowegenbouwers. Die laten je rustig hellingen van 8 en10 procent over een afstand van meer dan een kilometer omhoog fietsen. Wel spectaculaire afdalingen, dat danweer wel. Het is een super aangeharkt en groen land. Beetje té eigenlijk. Frankrijk is dantoh echt mooier en leuker om te fietsen, maar daar zijn we morgen. Vandaag dus geen enorme afstand, 75 km, maar ook goed, het is geen wedstrijd.

• 26 Mei 2014 - 20:22

Ineke Kwint:

Jongens, wat weer een knappe prestatie van jullie! Heel veel succes en plezier alvast voor morgen.

• 26 Mei 2014 - 20:29

Ineke Kwint:

Als jullie donderdag, vrijdag of zaterdag in de buurt zijn, dan staat de koffie, thee, frisdrank, broodjes klaar!

• 27 Mei 2014 - 07:57

Steven:

Strak wark! zeggen ze in een stukje van NL. Bewondering voor jullie prestatie. Als ik het zo lees is er tussen het zware werk ook nog tijd om te genieten ;-) hier neemt de spanning ook langzamerdehand toe. Het huis vult zich met boodschappen en de vertrekdag komt ras dichterbij. We kijken er naar uit om jullie maandag te ontvangen. Fiets ze! We blijven jullie volgen. Groet, Jenny en Steven

• 27 Mei 2014 - 08:52

Ignas Stam:

Mooie prestatie weer, hoop op Beter;-) weer de komende dagen, geniet ervan

• 27 Mei 2014 - 17:40

Koen:

Hey papa

Mooi dat het zo goed is gegaan gister!
    Jammer dat het op de 2de dag regende maar zoals ik vorig jaar ook al zei Je bent niet van suiker! Maar toch 75 KM gefietst! (Is ook al heel veel)
    Ik ben ook niet van suiker want ik ga zo in de regen voetbaltrainen!

Groeten Koen

• 27 Mei 2014 - 17:50

Saskia:

Duitsland, luxemburg, Frankrijk, in drie dagen tijd? Ik zou daar heel moe van worden, óók na " slechts" 75 km fietsen.

Tags: Luxemburg