Nederlandse bergen - Reisverslag uit Driebergen, Nederland van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu Nederlandse bergen - Reisverslag uit Driebergen, Nederland van SR fietsers SNS REAAL - WaarBenJij.nu

Nederlandse bergen

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg SR fietsers

21 April 2014 | Nederland, Driebergen

2e Paasdag: Bultentocht! Deze tocht wordt ieder jaar door de Driebergse Wielertoerclub georganiseerd en wij reden de 135 km variant voor het eerst. De tocht kenmerkt zich door de vele klimmetjes op de Utrechtse- en Gelderse Heuvelrug, een ideale training dus.
Nooit geweten dat Nederland in dit gebied zo niet plat is en nooit geweten dat we zoveel soms venijnige klimmetjes hebben in het midden van het land. Prachtige namen ook. We beklommen:
Maarnseberg, Ruiterberg, Plaggeberg, Amerongseberg, Dikkenberg, Thijmseberg, Laarserberg, Westberg, Keijenberg, Hemelseberg, Bilderberg, Boersberg, Zilverberg, Wageningseberg, Grebbeberg, Roodlandberg en de Zevenheuvelenberg. Indrukwekkend nietwaar?

Terwijl wij fietsten waren de lopers van ons team bezig met een wandeltocht met ook al zo'n indrukwekkende naam, de Mont Marmont route. Een wandeltocht vanuit Driebergen van ca. 25 km. Doel was om elkaar om 16:00 uur weer te treffen voor een drankje.

Dat leek aanvankelijk te lukken tot het moment dat er in de buurt van Leersum al routebordjes waren weggehaald waardoor we behoorlijk "om reden" en i.p.v. 135 bijna 150 km. hebben gereden. Nu ja, goede training dus en om half vijf zaten we uiteindelijk toch achter een heerlijk biertje op het terras.

Het aftellen kan nu ook beginnen, nog ruim een maand en dan vertrekken we richting de Alpe d'Huez.

Tags: Bultentocht

SR fietsers

Zondag 25 mei vertrekken we vanuit Aken naar de top van de Alpe d'Huez. Een fietstocht van 1.000 km. Op 5 juni gaan we meedoen aan de Alpe D'HuZes met het team FILO-14. Via deze site doen we verslag van onze belevenissen. Veel leesplezier.

Actief sinds 17 Mei 2012